Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum letölthető innen: ÁSZF
Üzemeltetői adatok:
- Szolgáltató: Sánta Mónika egyéni vállalkozó
- Székhely: 6900 Makó, Vásárhelyi u. 71.
- E-mail cím: info@izomplaza.hu ; izomplaza@gmail.com
- Telefonszám: +36-30/285-1114
- Weboldal: https://www.izomplaza.hu
- Adószám: 72269433-2-26
- EU adószám: HU72269433
- Nyilvántartási szám: 58646766
- Statisztikai számjel: 72269433-2572-231-06
- Kibocsátó megnevezése: Csongrád Megyei Kormányhivatal Makói Járási Hivatala
- Kapcsolattartó: Sánta Mónika
- Kapcsolattartó e-mail címe: info@izomplaza.hu
- Kapcsolattartó telefonszáma: +36-30/285-1114
- Webáruház ügyfélszolgálata: hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között
- Tárhely szolgáltató: Bohemiasoft s.r.o.; cím: Czech Republic, 37001 Ceske Budejovice, Rudolfovska tr. 247/85; e-mail: info@bohemiasoft.com
Érvényes: 2014.06.14-től visszavonásig!
A változtatás jogát fenntartjuk!
A következőkben részletes leírást kap az Izomplaza.hu webáruház használatáról, a vásárlás menetéről, a kiszállításról, személyes adatai bizalmas kezeléséről, termékeink szavatosságáról, valamint a webáruházunk működésével kapcsolatos minden fontos információról. Esetleges felmerülő kérdések esetén rendelkezésére állunk munkanapokon hétfőtől péntekig 10 és 18 óra között az info@izomplaza.hu és az izomplaza@gmail.com e-mail címeken, valamint a 06-30/285-1114-es telefonszámon.
Arra kérünk mindenkit, aki az Izomplaza.hu-ról vásárol és webáruházunk felhasználója szeretne lenni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben egyetért minden pontjával és ezt magára nézve kötelezőnek tekinti.
A Vásárlóval történő kapcsolatfelvétel elsősorban e-mailben történik, így kérjük, olyan e-mail cím megadását, melyet használ, nem szűnt meg, nem telt be.
Az Eladó és a Vásárló között létrejött elektronikus szerződés nem kerül iktatásra, mivel nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek és az a későbbiekben nem kereshető vissza semmilyen formában. Jelen szerződés semmilyen magatartási kódexre nem utal. Webáruházunk, szerződésünk, valamint a kapcsolattartás nyelve a magyar. Rendeléseket kizárólag Magyarország határain belül teljesítünk. Az Izomplaza.hu fenntartja a jogot a jelen üzletszabályzat egyoldalú módosítására a regisztrált Felhasználók egyidejű értesítése mellett. A Felhasználó a hatályba lépést követően a szolgáltatás első igénybevételével (vásárlás, első belépés) elfogadja a módosítást. A webáruház, illetve az ott elérhető információk, dokumentációk hozzáféréséből, valamint azok közvetett vagy közvetlen felhasználásából, a honlap használatra alkalmatlan állapotából, hiányosságból, vagy a nem megfelelő működésből, esetleges üzemzavarból, vagy félreérthetőségből eredő károkért és/vagy veszteségért felelősséget az Izomplaza.hu nem vállal. Hibásan feltüntetett árnak minősül: 0 Ft-os ár, valamint, ha egy terméknek pl. 4000 Ft a szokásos ára, de tévesen 400 Ft-ért van feltüntetve, továbbá kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 10%-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék). Hibás ár feltüntetése esetén az Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, így a Vásárló eldöntheti, hogy valós áron megrendeli-e a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a rendelést.
Szeretnénk felhívni a webáruház üzemeltetők figyelmét, hogy a webáruházunk tartalmának részleges/teljes másolása nem engedélyezett, ennek megtörténte jogi következményeket von maga után!
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
Webáruházunkban ruházati termékek-és kiegészítők, valamint pénztárcák, párnák, órák, lábtörlők, kártyatartók mobilra és telefontokok vásárolhatóak meg. A mérettáblázattól +/-5% eltérés lehetséges. A termékfotókhoz képest árnyalati színeltérés előfordulhat a monitor és a fénykép beállításai miatt. A ruházat mosásakor színfogó kendő használata ajánlott, mivel első pár mosáskor engedheti a színét! Közvetlenül a mintát nem szabad vasalni!
Az Izomplaza.hu-n szereplő termékek leírása és kinézete tájékoztató jellegű, a gyártó által engedélyezett és bizonyos esetekben illusztrációként szereplő képeket használunk. Ennek az az oka, hogy a gyártók fenntartják a jogot arra, hogy a termékeket időnként megváltoztatják. Természetesen azon vagyunk, hogy a lehető leggyorsabban frissítsük az adatbázisunkat, de a gyártó nem minden esetben ad tájékoztatást ezek módosulásáról. Ezen okokból, tehát felelősséget nem vállalunk, kizárólag a gyártó!
A megjelenített termékek kizárólag online, házhoz szállítással rendelhetőek meg. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, annak időtartamáról pontosan tájékoztatjuk a Felhasználókat. A termék bruttó árát tüntetjük fel, tartalmazza a 27%-os áfát és magyar forintban értendő. Az esetleges szállítási költséget a termék ára nem tartalmazza, erről a Szállítás, fizetés menüpont alatt vagy az ÁSZF Szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók pontjánál tájékozódhat. A csomagolásért külön díjat nem számítunk fel.
A webáruház használata:
Webáruházunk kialakításánál figyelembe vettük az átláthatóságot, a zavaró és lényegtelen információk elkerülését, hogy kényelmesen és átláthatóan tudjon böngészni, vásárolni, akár regisztráció nélkül is. A főmenüket vízszintesen találja a lap tetején, ahol egyes menük almenükkel vannak kiegészítve, ezekre rákattintva egy új oldal jelenik meg a menü elnevezéséhez megfelelő tartalommal. A főoldal felső részében a keresőmező segítségével kulcsszavak, szórészletek beírásával gyorsan és könnyedén rátalálhat a kívánt termékre. A termékek között böngészhet a bal oldalon elhelyezett termékkategóriákon belül is, ahol kiválaszthatja az Önnek tetszőt. A bal oldali menük között, amennyiben vannak akciós termékeink, Akciók elnevezésű menüponttal lesz ez az oszlop kiegészítve. Itt kigyűjtve találja az összes akciós terméket.
A termékek kategóriák alapján lettek csoportosítva. Minden termékről részletes leírást talál fotókkal, egységárral és bruttó árral együtt. Amennyiben böngészés során gyorsan a főoldalra szeretne jutni, akkor ezt a bal felső sarokban lévő logónkra kattintva megteheti.
Amennyiben bármilyen javaslata, panasza van a webáruházzal, szállítással kapcsolatban, szívesen fogadjuk az elérhetőségeink bármelyikén.
Regisztráció:
A "Regisztráció"-t a jobb felső sarokban találja, mely nem von maga után kötelezettséget. Minden 18 éven felüli személy megteheti, ellenkező esetben jogot tartunk a szolgáltatás korlátozására. Személyes adatait megadva elküldjük Önnek e-mailben a belépéshez szükséges felhasználónevét, mely megegyezik az e-mail címével, valamint jelszavát. Ezt tanácsos az első belépésnél megváltoztatni az Önnek tetszőre. A bejelentkezésnél lehetősége van megváltoztatni adatait, címét, kivéve felhasználónevét (e-mail címét). Minden e-mail cím csak egyszer használható fel. Amennyiben nem szeretne módosítani, kezdődhet a böngészés a webáruházunkban.
A regisztráció törlésére is van lehetőség. Mindössze egy e-mailt kell írnia az info@izomplaza.hu vagy az izomplaza@gmail.com címre és mi töröljük a rendszerből.
A regisztráció előnyei:
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges az Izomplaza.hu-n. Azonban, ha csak a kosár tartalmát szeretné összeállítani, de vásárolni még nem, akkor praktikus lehet a regisztráció elvégzése, mivel rendelésnél regisztrált adatai automatikusan megjelennek a megrendelőlapon, valamint a kiválasztott termékek a kosárban maradnak. Törzsvásárlóként ajándékokban részesülhet, nyereményjátékokban vehet részt. Rendeléskor hírlevelünkre is feliratkozhat, melyben hasznos és aktuális információkat küldünk Önnek.
Pontgyűjtés:
Webáruházunkban lehetőség van hűségpontok gyűjtésére minden megvásárolt (kifizetett) termék után. Azt, hogy melyik termék vásárlása után mennyi pontot kap, azt az adott termék adatlapján találja az ár felett.
FONTOS! A pontokat gyűjteni és beváltani csakis akkor tudja, ha regisztrált felhasználónk. Amennyiben regisztráció nélkül vásárol, valamint már korábban regisztrált, de nem jelentkezett be és úgy rendel, akkor a pontok nem kerülnek jóváírásra! A pontok utólagos jóváírására, beváltására nincs lehetőség. Szállítási és fizetési díjakra, cserére nem jár pont és erre beváltani sem lehet.
A rendeléshez járó hűségpontokat a következő rendelésnél már fel is tudja használni. A pontjai számát bejelentkezve a felhasználói fiókba a „Megrendelések” fülön találja. 1 pont = 1 Ft. Az összegyűjtött pontjait le tudja vásárolni, bármikor felhasználhatja, nincs időkorlát. Ahhoz, hogy pontot tudjon beváltani min. 2000 Ft értékű terméknek kell a kosárban lenni. A megrendelt termékek összértékének maximum 5%-a vonható le pontokból. Azt, hogy mennyi pontot szeretne beváltani, a kosár oldalon tudja beállítani. A beváltott pontok a rendelésben szereplő termékek összértékéből kerülnek levonásra.
Elfelejtett jelszó:
A jelszó előttünk is titkosítva van, így sajnos ebben nem tudunk segíteni. Ilyen esetben, ha a bejelentkezésnél található elfelejtett jelszóra kattint, akkor a rendszer a már korábban regisztrált e-mail cím megadása után küld egy e-mailt. A benne szereplő linkre kattintva Ön kapni fog egy 2. e-mailt, melyben már az új jelszó szerepel. Ezzel bejelentkezve módosíthatja is azt.
Megrendelés lépései
- A termékkategóriák a bal oldalon vannak elhelyezve. Bármelyikre rákattintva találja az adott kategóriába tartozó termékeket. A termék nevére vagy fotójára kattintva a termék adatlapjára kerül, ott kiválaszthatja a méretet, darabszámot, valamint egy részletes leírást is olvashat. A vásárlás gombra kattintva megvásárolhatja, valamint ezzel a lépéssel már a kosárba tette az árut, melynek ikonját a főoldal jobb felső sarkában láthatja. Erre kattintva bármikor megtekintheti a tartalmat, amit rendelni szeretne. Ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát, melynek módosítására itt van lehetősége. Változtatás esetén kattintson az egymásba mutató piros nyilakra és máris a mennyiségnek megfelelő összeget láthatja. Termék törlését a kosárból a piros x-re kattintva tudja megtenni.
- Amennyiben több terméket szeretne rendelni, a vásárlás folytatása gombra kattintva, az 1. pontban leírtak mintájára ezt megteheti, a már kiválasztott termék a kosárban marad.
- Szállítási és fizetési mód kiválasztása: Részletes leírást szerződésünk Szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók és Fizetési módok címei alatt találja, valamint a weboldalon a Szállítás, fizetés menüpontban olvashatja. Miután kiválasztotta az Önnek megfelelő szállítási és fizetési módot, majd a Rendelés folytatása gombra kattint, az Összesen címszó után látja a fizetendő bruttó árat. Amennyiben módosítani szeretné a megrendelni kívánt terméket, a szállítási és fizetési módot, akkor az oldal alján található Vissza a kosárhoz feliratra kattintva megteheti.
- Adatok megadása: A már regisztrált Felhasználók adatai automatikusan megjelennek, melyek módosítására itt is van lehetőség. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció. Ebben az esetben meg kell adnia személyes adatait, szállítási címét, valamint számlázási adatait, ha eltér a szállítási információktól. Hírlevelünkre itt iratkozhat fel. A csillaggal jelölt mezők kitöltése és az ÁSZF elfogadása kötelező.
- Amennyiben mindent rendben talál, ezt jóváhagyva elküldheti a megrendelését, mely fizetési kötelezettséggel jár!
- A megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap, amely tartalmazza a megrendelt terméket, a szállítási és fizetési módot, a bruttó fizetendő összeget forintban, a megrendelés számát, az időpontot, amikor a rendelés történt és az Ön adatait. Mellékletben találja az ÁSZF-et, az Adatvédelemmel és az Elállási joggal kapcsolatos információkat.
A rendelés teljesítését módunkban áll megtagadni azon beérkező megrendelések esetén, amelyek valótlan adatokat tartalmaznak, illetve, ha már csakis előre utalással/bankkártyás fizetéssel vásárolhat nálunk. Ennek oka lehet a többszöri sikertelen kézbesítés. A Vásárló által tévesen megadott adatokért, pontatlanságokért az Izomplaza.hu webáruházat semmilyen felelősség nem terheli. Az elírt, tévesen megadott adatok módosítására van lehetőség elérhetőségeinken: info@izomplaza.hu vagy izomplaza@gmail.com vagy +36-30/285-1114
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására is részben vagy teljes egészében. Részben történő teljesítésre kizárólag a Megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételára előre utalás/bankkártyás fizetés esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.
Szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók
Az Izomplaza.hu-ról vásárolt termékeket dobozba vagy borítékba csomagolva a GLS vagy az MPL szállítja ki az egész ország területére. Üzletben való vásárlásra nincs lehetőség, mivel kizárólag webáruházként üzemelünk.
A megrendeléseket munkanapon 12 óráig dolgozzuk fel. A 12 óra után beérkező megrendelések a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra, így a szállítás is tolódik 1 munkanappal. A csomagot, amikor átadjuk a futárszolgálatnak, e-mailben értesítjük.
Sikertelen kézbesítés után a Megrendelő a továbbiakban csak előre utalással/bankkártyás fizetéssel vásárolhat az Izomplaza.hu-ról. Az át nem vett csomagok oda-vissza szállítási költségét a vásárlóra terheljük.
GLS-sel történő szállítás*:
A szállítási idő 2-6 munkanap.
2 kézbesítési mód közül választhat:
- GLS Házhozszállítás: A kézbesítés munkanapokon 8.00-17.00 között történik. A csomag átadása a címzett vagy más olyan személyek aláírása ellenében történik, akikről feltételezhető, hogy jogosultak az átvételre. Ide sorolandók a címhelyen lévő személyek és a meghatalmazással rendelkezők. A GLS a küldeményt 3 alkalommal kísérli meg kézbesíteni. A feladás napján a címzett e-mailben értesítést kap, hogy a következő munkanap a csomag kiszállításra kerül. A kiszállítás napján a címzett e-mailben és sms-ben értesítést kap, mely tartalmazza a csomag azonosító számát, a futár telefonszámát, az utánvét összegét, ha van, és egy 3 órás időintervallumot a várható kézbesítésről. Sikertelen kézbesítés esetén a címzett e-mailes értesítést kap. Az e-mailben szereplő linken keresztül a címzett kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre, személyes átvételt GLS Csomagpontban. Amennyiben a megjelölt időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű, ha van rá lehetősége, munkahelye címét megadni.
- GLS CsomagPont:A GLS sms-ben értesítést küld, ha a küldemény átvehető a kiválasztott GLS CsomagPontban. A csomag átvételére érvényes személyi okmány bemutatásával 5 munkanap áll rendelkezésre. A 3. munkanapon ismételt értesítőt (e-mailt) küld a GLS, ha a csomag még nem került átvételre. GLS Csomagautomatába történő feladás esetén a feladható maximális csomag mérete: 42 cm magas*51 cm mély*39 cm széles.
* Magyarország határain belül
A szállítási díjak az áfát tartalmazzák.
Magyar Postával (MPL) történő szállítás*:
MPL esetén megnövekedett kiszállítási idő 9-15 munkanap.
Az MPL szállítási opció előre utalással vagy utánvéttel válaszható.
A logisztikai költség a Postára történő szállítási költségünket tartalmazza + utánvétel esetén az utánvét kezelés díját.
Díjak:
- Posta Pont, Postán maradó, Csomagautomata előre utalással: 990 Ft + logisztikai költség 1.500 Ft -> Összesen: 2.490 Ft
- Házhozszállítás előre utalással: 1.990 Ft + logisztikai költség 1.500 Ft -> Összesen: 3.490 Ft
- Posta Pont, Postán maradó, Csomagautomata utánvéttel: 990 Ft + logisztikai költség 1.990 Ft -> Összesen: 2.980 Ft
- Házhozszállítás utánvéttel: 1.990 Ft + logisztikai költség 1.990 Ft -> Összesen: 3.980 Ft
- 35.000 Ft felett csak a logisztikai költség terheli a Vásárlót -> 1.500 Ft
* Magyarország határain belül. Az árak az áfát tartalmazzák.
Fizetési módok
- Előre utalás: Az átutalás teljesítésére a megrendeléstől számítva 5 munkanap áll rendelkezésre. Amikor az összeget megkapjuk a számlánkra, e-mailben értesítjük. Amennyiben a megrendeléstől számítva 5 munkanapon belül nem érkezik meg a számlánkra az összeg, rendelését töröljük.
Utaláshoz szükséges adatok (a visszaigazoló e-mail is tartalmazza):
Kedvezményezett: Sánta Mónika E.V.
Bankszámlaszám: 12067008-01939991-00100008 (Raiffeisen Bank)
Közlemény: megrendelés száma, melyet a visszaigazoló e-mailben talál
- Utánvét: A csomag átvételekor kell a futárnak fizetnie. Utánvétellel kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt terméket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak! Amennyiben a megrendelt termék átvételét a kiszállításkor megtagadja, többszöri megkeresésünkre sem reagál, fenntartjuk a jogot arra, hogy újraküldést és további megrendeléseket kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kifizetése esetén teljesítsünk.
- Bankkártyás fizetés:
-Barionnal (azonnali fizetés)
A Barion egy, az MNB által engedélyezett fizetési rendszer. Amennyiben ezt választja, a "Megrendelés elküldése" gombra kattintás után a biztonságos Barion fizetési oldalra jut. Miután leellenőrizte a vásárlás részleteit (az oldal tetején az Izomplaza ikon alatt látható a "Vásárlás részletei" link, erre kattintva megnézheti a kosara tartalmát, jobb oldalon, pedig a fizetendő végösszeget) és mindent rendben talált, akkor adja meg a következő adatokat: bankkártya száma, lejárati dátuma, CVC kód, e-mail címe, majd kattintson az "Elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket" gombra (természetesen miután elolvasta). Abban az esetben, ha már rendelkezik Barion tárcával, akkor csak az e-mail címét és a jelszavát kell megadnia, majd kattintson a "Fizetek" gombra! A vásárlást bármikor megszakíthatja a jobb felső sarokban található "Vásárlás megszakítása" gombra kattintással. A vásárlás összege, amikor a megerősítő ablakban a "Fizetek" gombra kattint, már meg is érkezik hozzánk. A bankkártyát díjmentesen használhatja. Fizethet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro és American Express kártyákkal. Nem szükséges regisztráció.
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kérjük, a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjen megvizsgálni! Esetlegesen a csomagoláson, terméken észlelt sérülésről kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján. A számlát a csomag tartalmazza, az elállási joggal kapcsolatos információkat pedig a visszaigazoló e-mail.
Az üzenetek, megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
A beérkező üzenetekre, kérdésekre munkanapokon 10-17 óráig, a 17 óra után beérkezett e-mailekre a következő munkanapon válaszolunk. Azon vagyunk, hogy a lehető leggyorsabban megkapja a választ a kérdéseire, így amennyiben módunkban áll, természetesen jelezni fogunk. A vásárlás visszaigazolása 24 órán belül, elektronikus levél formájában történik. Megrendeléséről, ha nem kapott visszaigazoló e-mailt, valószínű, adatai helytelenül lettek megadva, esetlegesen a fiókja megtelt vagy a spam mappába került üzenetünk. Kérjük, ez esetben próbálkozzon újra, vagy szabadítson fel területet fiókjában. Amennyiben így sem sikerülne, hívja ügyfélszolgálatunk a következő számon: +36-30/285-1114. Abban az esetben, ha megrendelését módosítani vagy lemondani szeretné, következmények nélkül megteheti a +36-30/285-1114-es telefonszámon, illetve az info@izomplaza.hu vagy az izomplaza@gmail.com e-mail címen.
Elállási/felmondási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás
(Jelen tájékoztatás és letölthető nyilatkozat külön az elállási jog almenüben is elérhető.)
Letölthető dokumentum: 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a Fogyasztó a szerződéstől, azaz a vásárlástól, 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat.
A visszavásárlás feltételei:
- A számla eredeti példányának megőrzése és visszaküldése a termékkel.
- Sértetlen, új állapotban, hiánytalanul (pl.: nadrág, kapucni megkötő megléte), nem használtan, nem mosottan és dezodor, valamint parfüm mentesen kerüljön a termék vissza.
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán VAGY elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: Sánta Mónika E.V. 6771 Szeged, Palackozó u. 6/C., e-mail: info@izomplaza.hu vagy izomplaza@gmail.com . Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. Az elállási nyilatkozat letölthető ide kattintva. Kérjük, kitöltve küldje vissza elállási igény benyújtása esetén! Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta. A 45/2014. Korm. rend. 1. paragrafusának 4. pontja szerint e rendeletben foglaltaktól a Fogyasztó javára a felek megállapodása eltérhet.
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, a termék visszaérkezését követő 14 napon belül a megvásárolt termék vételárát visszatérítjük Önnek beleértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek azért merültek fel, mert Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választotta). Amennyiben az értékesítő az elállási jogról szóló tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a Fogyasztó 1 évig élhet az elállás jogával. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Az utánvétellel küldött csomagot nem vesszük át. Az értékesítő követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási / felmondási jog:
- Egyedi kérésre készült órák, egyedi ruházat: Kérjük, vegye figyelembe, hogy eltérő megállapodása hiányában, a 45/2014. (II. 26.) Korm.rendelet 29.§-a szerint a Fogyasztó nem gyakorolhatja a 20. § szerinti elállási jogot.
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületet itt érheti el:
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.; Tel.: 06-1-201-4102; E-mail: ofe@ofe.hu
Forrás: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Ruházat cseréje:
Kérheti a megvásárolt áru cseréjét másik méretre, termékre. Kivételt képez ez alól az ’Utolsó darabok (kiárusítás)’ kategóriába tartozó ruházat, kiegészítők, melyek cseréje nem lehetséges.
A csere igényét, a termék esetleges hibáit az átvételt követően írásba jelezze felénk 3 munkanapon belül az info@izomplaza.hu vagy az izomplaza@gmail.com e-mail címre!
Amennyiben nem a mi hibánkból származik a csere, akkor az áru visszaküldésénél felmerülő költség, azaz a visszaküldés, újraküldés szállítási költsége a Vásárlót terheli. A termék visszajuttatásának díját a feladáskor kell fizetni, ami attól függ pl. hogy milyen futárszolgálattal adja fel (bármelyikkel lehet), elsőbbségivel vagy sem. Az utánvétellel küldött csomagot nem vesszük át. A tőlünk való visszajuttatás díja 1990 Ft, ezt a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetnie. Kérjük, egy papírra írja fel vagy akár a számlára, hogy milyen méretre cseréljük és ez is legyen benne a csomagban.
A cserét kizárólag futárszolgálat közreműködésével tudjuk biztosítani, személyes átvételre nincs lehetőség!
A csere feltételei:
- A számla eredeti példányának megőrzése és visszaküldése a termékkel.
- Sértetlen, új állapotában, hiánytalanul (pl. nadrág, kapucni megkötő megléte) nem használtan, nem mosottan és dezodor, valamint parfüm mentesen kerüljön a termék vissza.
- Az átvételtől minél hamarabb, de max. 14 napon belül történjen meg a feladás.
Csakis a fenti pontok megléte ellenében cseréljük a terméket, kérjük, ezt vegye figyelembe!
A cserét mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket a fentiek meglétének megbizonyosodása érdekében.
A hozzánk való megérkezéstől 7 munkanapon belül érkezik Önhöz a cserecsomag, a feladás napján e-mailben értesítjük. Átmeneti készlethiány esetén, amennyiben nem tudjuk tartani a 7 munkanapot, elsősorban e-mailben, felvesszük a Vásárlóval a kapcsolatot.
Szavatosság és jótállás
Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak, sérültek és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a szállítót (GLS futárszolgálat) vagy a forgalmazót (Izomplaza.hu) terheli a felelősség.
Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. A rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött Fogyasztói szerződést a Fogyasztónak kell bizonyítania az eredeti áfás számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást a rendelet 4.§-a részletesen leírja.
A jogszabályok hatályos szövege letölthető: Ide kattintva.
Tartalom:
2014.06.14-e előtt kötött Fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen tájékoztatót tartalmában a 17/1999.(II.5) Korm.rend.-tel összhangban kell értelmezni.
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató
1. Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Izomplaza.hu, mint vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)
- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)
Hibás teljesítés esetén szolgáltatók jótállásra kötelesek. Jótállás érvényesítési határidő a termékek átvétele utáni 14 naptári napon belül.
A hibás teljesítés a helyes összeállítású tételek újra kiszállításával kimenthető. Fogyasztó választhatja a tételek díjának visszafizetését is (a korábbi-, illetőleg az újraszállítás költségeit szolgáltató visszaadni nem tudja, mert a szállítás, mint szolgáltatás megtörténik a csomag átvételével).
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után - és a szállítónak a fogyasztótól való eljövetele után - keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Panaszkezelés rendje
Az Izomplaza.hu célja, hogy a megrendeléseket megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az info@izomplaza.hu vagy az izomplaza@gmail.com e-mail címek egyikére írja meg, de levél útján is közölheti székhelyünk címére. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a Vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. Abban az esetben, ha a Vásárló nem elégedett a válaszunkkal, akkor panaszával a Csongrád Megyei Békéltető Testülethez fordulhat, melynek elérhetősége: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., e-mail: info@csmkik.hu.
Kötelezettséget vállalunk az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkre kattintva érheti el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.