Oldalunk cookie-kat használ, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát. Weboldalunk böngészésével beleegyezel a cookie-k használatába.
 

 

Ingyenes kiszállítás 10.990 Ft feletti rendelésnél a GLS futárszolgálattal.

 Regisztráció nélkül is vásárolhatsz

Instagram

 

Partnereink:

 

Barion bankkártyás fizetés

Hírek, cikkek

arr3GLS futárszolgálatra váltottunk A megrendelésed a GLS szállítja, melyet minden munkanapon 12 óráig dolgozunk fel. A szállítási idő... arr3Elindult pontgyűjtő rendszerünkWebáruházunkban lehetőséged van hűségpontok gyűjtésére minden megvásárolt (kifizetett) termék után.... arr3Bankkártyával is fizethetsz   Miért jó, ha bankkártyával (Barionon keresztül) fizetek?   - A pénz azonnal megérkezik...

Kapcsolat

Telefonszám: +36-30/285-1114
E-mail cím: info@izomplaza.hu; izomplaza@gmail.com
Hétfő- péntekig 10 és 18 óra között


A csajok és a súlyzós edzés

Avagy, hogyan érhetjük el a vágyott amazon-fazont?

Sokszor hallani lányoktól, hölgyektől, hogy ők nem szeretnének súlyzós edzéseket csinálni, nem akarnak bitang izmokat, csak formásodni és fogyni szeretnének. Már ki is mondtam a kulcsszót: FORMÁSODNI! Bizony, ez a súlyzós edzések hiányában igen csak nehéz. A mítoszt, miszerint a nőknek nem kell súlyzós edzést végezniük, azok a nők tartják fent, akik félnek a kihívásoktól és azok a férfiak, akik félnek az erős nőktől. Sok nő fejében az a kép lebeg, hogy a súlyzók használatától olyan nagy izmaik lesznek, mint egy testépítő nőnek.

Testépítő nőSúlyzós edzéseket végző nő

 

 

 

 

Amit hiszel,

ezért meg sem próbálod. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos, a valóság az, hogy ha nagyon akarod, akkor is csak nehezen lennének akkora izmaid. Nem azt mondom, hogy nem lesznek nagyobbak, de ez abban merül ki, hogy tónusosabb, feszesebb és formásabb lesz a tested, mindössze arányaidban fogsz változni.  Egy nő sosem fog arra feleszmélni, hogy „elférfiasodott” a teste. Csakis az képes a genetikai határait feszegetni és átlépni a nőiesség küszöbét, akinek az a célja. Ő a lehetetlent is megteszi ezért! Tehát nagyon is fontos a súlyzós edzés, mert a futástól, a zumbától,  a biciklizéstől nem lesz formás alakod, hiszen még akár a meglévő izmaidat is legyalulhatod. Természetesen ezek a kardió edzések a zsírégetéshez nélkülözhetetlenek, viszont csak ezzel mindössze egy ruhában jól mutató testet tudsz elérni. Feszes, formás és  tónusos az izmok fokozatos terhelésével leszel.


HosszútávfutásSúlyzós edzés nőknek

 

 

Nézzünk egy összehasonlítást. Az egyik fotón egy hosszútávfutó látható, a másikon egy súlyzós edzésektől nem óckodó hölgy. Bátran kijelenthetem, a jobb oldali hölgy csinosabb. A hosszútávfutók azt a sportot űzik, amiről sok nő azt hiszi (rosszul), hogy formás és álom alakjuk lesz. Nyílván minden sportnak megvan a maga szépsége, így a futásnak is. Ők valószínűleg nem a külcsín miatt futnak, hanem a versenyszellem és a teljesítmény miatt. A futással állóképességet fent lehet tartani, de izmosodni és formásodni a súlyokkal fogsz. A sok kardiózás okozta izomvesztésnek van biológiai magyarázata is, mégpedig az, hogy a testnek egyszerűbb cipelni hosszútávon a kevesebb súlyt, tehát elkezdi az izmokat lebontani.

 


Az izom nehezebb mint a zsír

 

Az izomzat pedig nehéz, így a szervezetnek több energiára is van szüksége a megmozgatásukhoz. Tehát ez egy jó hír is, hiszen minél nagyobb az izomtömeg rajtunk, annál több kalóriát vihetünk be a szervezetünkbe, ami hasznosul és több zsírt is égetünk. Az izomzat nehezebb mint a zsír, tehát a tükröt kell nézni, nem pedig minden nap a mérleget. Megoszlanak arról a vélemények, hogy az edzések, az életmódváltás elején érdemesebb-e inkább először a zsírtól megszabadulni féktelen kardióval, hogy hirtelen nagyobb legyen a sikerélmény, avagy előbb inkább magunkra építeni egy kis izmot (ez plusz tömeget is jelent), majd ezután elkezdeni a szálkásítást, hogy végül egy tónusosabb test bújjon elő a csúnya hájacskák mögül. Egyértelmű, hogy a második verzió a célszerűbb, mivel nem csak jobb formánk lesz, hanem mint már említettem, a nagyobb izomtömeg több energiát is éget el. Valaki az első verzióra esküszik, mert hirtelen nagyobb a sikerélménye és úgy gondolja, ez majd lendületet ad a további edzésekhez, még ha az így nehezebb is lesz. Szerintem próbálkozz nyugodtan az izomépítéssel. Az izomgyarapítást  tudatosan be kell építeni az edzéseinkbe, fokozatosan növelni az izmokra nehezedő terhet, mert csakis akkor érhetünk el fejlődést.  Ismétlődő sorozatokba érdemes végezni ezeket a gyakorlatokat.  A fejlődés persze függ a súly nehézségétől és az ismétlések számától. Erről majd egy másik cikkben részletesebben írok.


Szóval kedves Hölgyeim, bátran emeljétek fel azokat a súlyokat, nyugodtan menjetek konditerembe, használjátok a lábtolót, guggoljatok, súlyzózzatok! Nem fog senki sem kinézni, max. elismerő tekinteteket zsebelhettek be. No, de ez még mindig nem garancia a vágyott  amazon fazonra! Ha edzel rendesen, még grátiszként nem is gyalulod le magadról napi 20 km futással az izmaid, és még mindig nincs itt a beteljesülés, akkor bizony hiba csúszott a gépezetbe.


 

 

Nagyon fontos tényező a táplálkozás. Ugyanis hiába minden, hiába a kiszenvedett izomszag, ha mellette sikeresen elfedjük a felépített izmot a bevitt kajával és tömjük az arcunkba a minőségtelen dolgokat. Sokan úgy gondolják, hogy ha már edzenek, akkor azt ehetnek, amit akarnak. Ez egy másik szájhagyomány útján terjedő mítosz, mi pedig a mítoszrombolók. Nem ehetsz bármit! Ez nem azt jelenti, hogy koplalnod kell, sőt napi 5x jó, ha eszel. Ez egy életmód, ahol ehetsz rendesen, csak nem mindegy, hogy mit! Hasznos tápanyagokra van szüksége a szervezetednek, nem pedig felesleges kalóriákra! Ha úgy gondolod, hogy edzel rendesen, figyelsz a kajára is és mégsem sikerül elérni az álomfazont, akkor hazudsz magadnak. Nem nekem, nem másnak… mást nem érdekel, milyen utat tettél meg az eredmény eléréséhez. Ha magaddal őszinte vagy, akkor már megtetted az első lépést a siker felé! Ne menekülj magyarázatokba, félrebeszélésekbe. Ez veszélyes dolog, mert akár el is hiheted a saját hazugságaidat, ami egy örökös mókuskerékhez vezet. Mindezt minek, miközben mindenki érzi és tudja mikor csalt! A testedzés olyan, mint egy párkapcsolat, hiszen, ha csalsz, akkor téged is csalódások fognak érni! Nagyon sok tévhit terjed szájról-szájra. Ne menjünk a tömeg után, mert akkor sosem érünk el kimagasló eredményeket!

 

 

 

 

Ezt a sztorit nem ragozom tovább, a lényeget mindenki leszűrte. Tehát hiába élvezed annyira a zumba zenét, aerobikozhatsz bármilyen ugra-bugra videóra, közben légsúlyzózást imitálva. Az a tuti, ha nem csak imitálod, úgyhogy edzésre fel!


Szerző: Izomplaza.hu

 

NTQzMjJiNT